På åttitallet markerte Postens sommerkassett at ferien var i gang. Ikke noe var som å bli bilsjuk i baksetet med de siste hitene til Smokie og Shatoo på stereoen. Og mellom låtene, reklamer skjult som radiosketsjer fra halvdrita norske komikere. Konseptet var så populært at det ble en mal for alle som ville promotere saken eller bedriften sin via det lett tilgjengelige kassettmediet. Vi er litt usikre på om folk leser dissa bandbeskrivelsene. Derfor koster vi på oss å eksperimentere litt med formatet. Tenk deg derfor at du kjører inn i fellesferien med Kanalrock-kassetten 2024 på bilstereoen. Mellom bangers fra Kanalrock-band kommer følgende sketsj:
-Halla, skal du for noe a?
-Jeg er på vei til Kanalrock, skarru værra med?
-Kanalrock? Det er jo i morra, det er torsdag i dag!
-Veit jo det, ække helt blåst heller. Det er sånn derre kick-off på Artilleriverkstedet i dag, kan få satt på bånd og greier!
-Jasså, hva skjer der da?
-Nei, det blir jo mussikk og tut og kjør hele kvelden det. Master Piece of Cake skal spella og. Stinky Fingers og. The Plague og. I like to tell men they can’t handle two things at the same time og. Jo, så skal han derre pønkepappa fra Prikkedöden holde stand-up også!
-Fy faen, det var jo ikke akkurat småtterier heller da. Men asså, fire band og stand-up i tillegg, det må jo koste noe jævlig da?
-Nei, det er det som er greia. Det er gratis. Koster ingen ting!
-Gratis? Ikke at jeg var blåruss, asså, men det må jo værra jævlig dårlig økonomi?
-Ja, men ikke for vårs, da!
-Det har du faen meg rett i!
Comments